Familiemoro med Lofoteventyret 2024

Salg, service og reiseliv ved Aust-Lofoten videregående skole arrangerer et familiearrangement i forbindelse med VM i Skreifiske som går av stabelen 14. til 16 mars i Svolvær.

bilde av plakat med program - Klikk for stort bilde

Arrangementet er i tråd med ny læreplan som sier at elevene skal planlegge og gjennomføre et arrangement. - Elevene ved salg, service og reiseliv har i mange år bidratt inn mot VM i Skreifiske, med drift av sekretariatet og salg av tippelapper. Nå går vi vekk fra salget med tippelapper og konsentrerer oss om sekretariatet og familiearrangementet, sier lærer Therese Helberg.

Det har vært savnet et arrangement som favner om de minste i vårt lokalmiljø, og lar dem ta del i kulturarven og VM i skreifiske, derfor er vi glade for at vi nå har fått til et samarbeid mellom skolen, kommunen og det private næringslivet i kommunen, sier Helberg.

Prosjektet har fått støtte fra Bodø2024, samt Råfisklaget, Vågan kommune, Kiwi Svolvær Sentrum og Asko.